čtvrtek 30. července 2015

luštěnice

Cleome spinosa. Zajímavá vysoká letnička, kterou jsem sice měla v povědomí, ale vždycky, když jsem ji viděla někde plošně vysazenou, přišla mi celkem nudná.
Vzpomněla jsem si na ni letos, když jsem rychle a levně potřebovala zakrýt pohled od cesty do zahrady.
Semínka jsem sehnala, nasela, přepíchala ... a vysadila. část k plotu, kde měla hlavní bariéru udělat krásenka, část jen tak, kde zrovna bylo místo.
Z pytlíku vyšla povedená směs bílé růžové a fialové. Rostlinky zasazené v řadě u plotu s konkurencí krásenek jsou momentálně vysoké do 150 cm.
Ty, které jsou v prostoru bez větší konkurence udělaly mohutné keře až 170 cm vysoké a kolem metru široké. Přemýšlím, o kolik by byly větší, kdyby sem tam zapršelo ;-)







Určitě je za rok zase použiju, tentokrát v zadní části zahrady, kde časem v plánu smíšená výsadba stromů a keřů, ale zatím nebyl čas ani finance.


4 komentáře:

  1. Joli, já ji objevila předloni. Dostala jsem ji od mamky s nejistým popisem a byla zvědavá, co z drobných sazeniček vyroste. Nestačila jsem se divit, jak statné rostliny mi pak na záhoně vyrostly :-) Letos mám vysazeno znovu, jen už nejsou tolik velké - nevím, zda je to tím suchem nebo tím, že ten prostor kolem nich není už tak velkolepý jako dřív... Každopádně rostliny jsou to krásné a stojí za vyzkoušení. Ať dělají radost :-) A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sucho má určitě velký vliv ... a jestli jsou na stejném místě, mohly i vyčerpat potřebné živiny, ... ono je tolik vlivů ...

      Vymazat
  2. Nádherné, já je mám poloviční a každou jen s jedním květem... hnojíš je ještě přímo v záhonu, nebo máte tak dobrou půdu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hnojila jsem možná dvakrát, v zálivce Kristalonem ... no, a půda nevím, ale čím mají větší prostor, tím líp rostou. Jednu, co jsem píchla do květináče k předloňským hostám mám malou, a zatím bez květu.

      Vymazat