středa 6. května 2015

májové kvetení

Ke každé květině mám vlastní příběh. Zahrada vzniká postupně, tak jak květiny přichází. Něco už tu bylo, něco se přestěhovalo, něco nakoupilo, něco je od kamarádek. Vizi mám, jak to jednou bude vypadat, i pár skic, jen sbírám střípky do mozaiky. Puzle - co ještě chybí, co kam přijde? ;-)
Jak děláte zahradu vy? 


Hyacinthoides hispanica ... překvápko, co tu bylo

Kde se vzal, tu se vzal, asi jsem ho nasadila ;-)

Koupila jsem semínka, nasadila rostlinky a teď už je jen po odkvětu vytřepávám po okolí 

"Zachráněný" šeřík, vydobytý z porostu výmladků, loni kvetl poprvé, letos už je plný květů

Asi bych si rododendron nepořídila, ale když už tu je, hýčkám si ho rašelinou a speciálním hnojivem

Fialinka bílá, náhodná koupě

Stejně jako modrá, semínka, rostlinky a teď už jen trochu pomáhám s šířením ... hlavní je nevyplet ;-)

A to víte, že IKEA prodává cibulky? Jmenuje se ´Tresamble´a voní :-)

2 komentáře:

  1. Joli, také mám své kytičkové příběhy :-) Zrovna dneska jsem sázela netřesky, které mi přinesla paní učitelka ze školky, protože se jí hodně rozrostly... Některé kytičky (resp. jejich semínka, která se uchytí) mi přivane bůhvíodkud vítr, některé rostlinky jsem získala jako "odkopky" od rodičů a kamarádek, jiné koupila, kde se dalo :-) Zahradu si pořád dotvářím, pro člověka, který flóru miluje, to je nekončící proces. Ale na začátku byl návrh zahrady, nad kterým jsem seděla a studovala hodně večerů a pak vlastní výsadba, do které se pod mým velením se mnou pustil manžel ... kostru ze stromů a keřů a hlavních trvalek jsme zvládli během jednoho dvou týdnů a pak už jsem si postupně dosazovala a dolaďovala sama a dělám to doteď... flóra je má velká láska a baví mě studovat ji, objevovat nové druhy, pracovat s ní na zahradě své i těch dalších, které se mi poštěstí navrhovat :-) Měj se krásně A.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za zastavení a povídání :-) ... mám ráda dlouhý komentáře ... na tvojí zahradě je vidět, že je promyšlená a s láskou opečovávaná.

    OdpovědětVymazat