pondělí 11. května 2015

první dva truhlíky

jsou na okně.
Na jihovýchodní straně kombinace begónií ve dvou barvách, růžového dvouzubce a starčeku ... ten tedy musí ještě nakoupené kamarádky dohnat, aby se ukázala jeho stříbrošedá barva


dvouzubec ´Pink Pricess´

begónie

begónie

starček 


a na severovýchodě balzamínky, plektrantus, starček a modré lobelky ... ty tedy taky ve vývinu ... z vlastního výsevu. Uvidíme, jak se jim bude dařit.


balzamínka

plektrantus - molice

lobelka


Ráda zkouším nové kombinace, snad nikdy jsem neměla truhlíky úplně stejné. Kombinuju osvědčené s novinkami, no a taky záleží, co mají zrovna květinovky v okolí k  dispozici.

Co vy? držíte se klasiky, zkoušíte, vybíráte, sejete, přezimujete, ...?

4 komentáře:

  1. Joli, držím všem vybraným kytičkám (těm větším, i těm prckům, které je musí dohnat :-), aby Ti vyrostly do krásy a dělaly jen samou radost.

    Pokud jde o mne, měla jsem teď období dvou až tří let, kdy jsem po experimentu v prvním roce bydlení zůstala věrná osvědčenému (v našem případě klasické vzpřímené muškáty, které jsou vůči sluníčku nejodolnější a bakopy s vějířovkou, na kterou také nedám dopustit). Sázím je i do východních a západních oken, kde mi přes všechna doporučení neroste nic jiného kvůli intenzivnímu sluníčku. Až letos se mi podařilo najít místečko na terase, kde by se mělo dařit i mým milovaným rostlinkám, kterým bohužel příliš slunce zrovna nesvědčí (fuchsie, begónie). Zkouším i dvouzubce (bidens) a na terase na stole mám květináček s africkou kopřivou. Novinkou je ipomea batatas, která se mi hodně líbí, ale letos to bude má první zkušenost s touto rostlinkou. Tak snad to "klapne" :-)

    A nepřezimuji balkónovky (ani balkónovky a většinu letniček nevysévám), ačkoliv bych moc ráda. Nemám ale dostatek místa s vhodnými podmínkami. V tomto ohledu spoléhám spíš na svou mamku :-)

    Krásný večer A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla vějířovku loni poprvé a nějak se mi neosvědčila ... jako byla hezká, růžová, ale moc nenarostla ... možná dám šanci ještě modré, až na ni kápnu :-)

      Vymazat
  2. Jolanko, krásně jsi osázela truhlíky. Těším se na fotky tak za dva měsíce, až truhlíky budou zarostlé. Krásný den Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se těším :-) zatím je to hezké jen z vrchu, zvenku to není skoro vidět ... ale doufám, že to bude zarostlé dřív, než za dva měsíce ;-)

      Vymazat