úterý 26. května 2015

v modrých tónech

ladí momentálně dva roky starý záhon. Konečně jsem spokojená. Na chvíli ;-) V tomhle duchu postupně pomaličku přetvářím celou zahradu.

25. 5. 2015

téměř stejný pohled začátkem května

a takhle to začalo 7. 5. 2013


po výsadbě

loni se rozšiřovalo ale u konce nejsme ;-)

Záhon vznikl vlastně jako přechodné stanoviště trvalek ze staré zahrádky a bedny darovaných kytek od maminky. Pevné stanoviště dostaly pivoňky a stolistá růže, s těmi už se hýbat nebude, zbytek jsem se sice snažila nakombinovat co nejlíp, ale je v plánu trvalky dále dělit a přesazovat i na jiná místa v zahradě, takže nevadí, když se z avizovaných nízkých chryzantém vyklubaly trochu vyšší. Poputují na další plánovaná místa.

V prvních dvou letech jsem trvalky doplnila letničkami, abych omezila plevel ve volných místech, letos už je záhon krásně zapojený a plevel nemá šanci. Žádný mulč ani textilii nepoužívám. Tenhle postup se mi osvědčil a pravděpodobně v něm budu pokračovat.

Tak a teď prosím trochu sluníčka :-) Chystají se rozkvést pivoňky a těm déšť do květů moc nesvědčí.

7 komentářů:

  1. Joli, obdivuji Tvou "zahradní" trpělivost :-) Ale líbí se mi, jak na to jdeš. S odstupem času, kdy na jaře vytrhávám kolem řady oddénkujících trvalek kusy netkané textilie, aby se svobodně mohly rozrůstat dál a nedusily se pod ní, přehodnocuji některé postupy z dřívějška. Jsem na vážkách, zda bych textilku použila znovu nebo zvolila jiný postup... Možná něco mezi tím - kartony, které se relativně rychle v zemi rozpadnou... Podobně i s vysemeňováním některých letniček či trvalek do mulče na textilií je to problematičtější než klasicky do zeminy... Ono všechno má svá pro a proti a každému vyhovuje něco jiného (chápu, že třeba člověku, pro kterého není zahrada hobby, textilky a zamulčování maximálně vyhovují), ale asi bych už zvolila jinou cestu :-) Člověk se pořád a pořád učí a objevuje a zatracuje... :-) Tak ať se Ti na zahrádce daří, moc Ti fandím :-) A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když nejsou zbytný peníze, nezbývá než trpělivost ;-) No, ono je tolik možností jak se dobrat k "cíli" . A tolik možných cílů ;-)

      Mimochodem, karton prý taky není úplně čistá metoda ... nevím, nezkoumám, zkouším něco jiného, uvidím, jestli se to osvědčí ... pak podám report ;-)

      Vymazat
    2. Ano, souhlasím :-)

      Asi není karton jako karton. Já jsem o jejich využití četla v článcích Pavla Chlouby - viz níže - ale zatím jsem nezkoušela, ani víc nepátrala po dalších informacích.

      Joli, s odkazem na Tvůj komentář u mne na blogu - můžeš mi prosím napsat na můj mail agnieszkakratochvile@gmail.com svou e-mailovou adresu, abychom se mohly blíže domluvit?

      Krásný den A.

      Vymazat
  2. Pěkný a velmi názorný postup, jak se pomocí lásky( k rostlinám), péče a trpělivosti dobrat ke skvělému výsledku. Alespoň za sebe tvrdím, že současný stav je za prvé vynikající a za druhé rozhodně není produktem náhody. Líbí se mi to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :-) úplná náhoda to samozřejmě není, je to takový "svetr ze zbytků" a celkem to klaplo.

      Vymazat
  3. Jolanko parádně pokračuješ. Jsem už hezky nalomená vyzkoušet tvou metodu. Těším se na další nové záhony. Pa Rija

    OdpovědětVymazat